onsdag 18. januar 2012

Kjøttfri dag - "Restemat wok"

Det er riktignok mandagens middag, men det er slett ikke noe i veien for å ha kjøttfri onsdag heller :-)
Egentlig manglet jeg inspisrasjon denne dagen (grunnet forsvunnet sengetøy) så det ble en slags restemiddag der jeg bare slengte sammen det vi hadde i kjøleskapet.

Du trenger:
1/2 brokkoli
1/2 pakke aspargesbønner
1/2 purreløk
1 rødløk
4 fedd hvitløk
3 guløtter
1 cm ingefær
Sesamolje
Chiliolje
Chilipaste
Nudler (jeg brukte risnudler fordi jeg liker de best, men du kan også bruke eggnudler men da blir ikkr retten vegansk)

Gjør sånn:
1 Rasp ingefær og ha i woken sammen med ca 2 ss sesamolje, løk og hvitløk
2 Når løken er myk, ha resten av grønnsaken (borsett fra purreløken) i woken. Du kan gjerne woke litt og litt.
3 Ha i 1 ss chiliolje og 1 ss chilipaste. Her kan du ta mer evt mindre etter hvor sterk du vi ha maten.
4 Ha i de ferdige nudlene. Nudlene skal først trekke i kokt vann i 3 min. De skal ikke kokes, kun trekke!
5 Ha i purreløk, wok alt sammen - ferdig!

Kjempeenkelt, og så ble det i grunnen ganske godt! :)


5 kommentarer:

  1. for en fin blogg du hadde da :o)

    SvarSlett
  2. Wok er enkel og god mat ja :)

    SvarSlett
  3. Lagde restewok på søndag. ble jo nydelig :D

    SvarSlett
  4. Takk for koselig hilsen kjære du =) Og dette såså lekkert ut. Jeg spiser jo ikke kjøtt, så dette er midt i blinken for meg. Er veldig glad i kombinasjonen chili og ingefær i maten. Gjerne med hvitløk også.

    SvarSlett
  5. Såååå mye godt det var i woken din- frstende ;-D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...