torsdag 8. mars 2012

Retro barnebøker

Her i heimen har det gått i eksamenslesing den siste uken, og derfor lite tid til blogging. Nå er jeg godt i gang med lesingen og synes at jeg fortjente en liten pause! ;) Solen skinner, fuglene synger og jeg nyyyter torsdagen med en liten dose D-vitaminer på terassen mens jeg blar i disse gamle bokskattene vi fikk av tanten til min kjære forrige helg. Vi fikk med oss to fulle nett full av bøker fra 60- og 70-tallet som hadde tilhørt barna til et vennepar av dem. De hadde ryddet hjemme og ville frigjøre litt plass, noe som kom oss til gode :) Bøkene var superduperfine og ser nesten helt ubrukt ut. Jeg ble kjempeglad! LYKKE! Hurra for gjenbruk! :)











Gratulerer med kvinnedagen alle inspirenede og flotte kvinner der ute!

11 kommentarer:

  1. Koselig med retrobøker =) Ang. kokosoljen så er jeg bare litt i tvil om hvor sunn den egentlig er. De lærde strides visst om det, og jeg vet at det består av iallefall 90 % mettet fett som vi jo ikke skal ha for mye av. Er ikke så lett å finne ut av hva som er sunt og hva som ikke er det bestandig...Men pålegget ditt virker veldig fristende å prøve likevel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den inneholder stort sett mettet fett, mener det er 92%, som vi alle har lært at vi skal holde oss langt unna. Men ikke alt mettet fett er likt, og fettet i kokosoljen består av mellomlange fettsyrer som nyere forskning viser at er bra for oss. I motsetning til andre oljer lagres ikke kokosoljen som fett i kroppen, men absorberes lett i cellene hvor den frigjør energi.
      Jeg er enig, det kan være vanskelig å vite hva som er bra og ikke bra, men kokosolje tror jeg du kan spise med god samvittighet! :) Og pålegget er supergodt, namnam!

      Slett
  2. Oj så heldig dere er, som har fått alle de flotte bøkene. Puttes eventyr leste jeg mye for barna i barnehagen, kos :)

    Klem fra Milla

    SvarSlett
  3. Åååå..For en skatt!! Og så har den ligget nedstøvet i alle disse årene..Gull:)

    SvarSlett
  4. Gratulerer til deg også :)
    Så gøy med så mange fine bøker:) Misunner deg:)

    SvarSlett
  5. Kjempe gøy! Gratulerer med kvinnedagen:)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med dagen til deg også:)
    Å så fine bøker.Nå fikk jeg lyst til å dra til mine foreldre og se gjennom bøkene på loftet:)

    SvarSlett
  7. Så koselig med slike gamle barnebøker! Det er faktisk utrolig koselig å sitte å lese i :) Elsker å jobbe i barnehagen, så jeg har en unskylding til å gjøre det ;)
    Gratulerer med kvinnedagen til deg også!

    SvarSlett
  8. Hei
    Takk for koselig kommentar hos meg :)
    Ja, slike gamle bøker må man jo bare bruke "på nytt, og på nytt". Dere var heldige som fikk så mange.
    Gratulerer med dagen til deg også :)

    SvarSlett
  9. Så fine gaver! nå fikk jeg barndomsminner her, jeg hadde den pippi-boka når jeg var mindre ^^

    SvarSlett
  10. Oi her var det flere bøker jeg kjenner igjen fra min egen barndom i helt likt bokomslag! Nostalgi! Fikk lyst til å være liten igjen <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...